nagyibugyi

Tisztelt Olvasók! Elsősorban fontosnak tartom leszögezni, hogy blogom a marslakóknak szól. Ők itt vannak közöttünk, és irodalomtudósoknak meg egyszerű középiskolai matematikatanároknak álcázzák magukat, ám a beillszkedéssel még szemmel láthatólag problémáik vannak. Ezzel a bloggal nekik próbálok segíteni, hogy megértsék a homo sapiens sapiens címmel felmagasztalt lények bonyolult társadalmát.

The Sexist "Underground"

2013.03.27. 22:46

szerző: nagyibugyi

Egy ideje nem írtam - nemcsak a teendőim kétségbeejtő mértékű sűrűsödése miatt, hanem azért is, mert kicsit túl sok beszólást kaptam a blog miatt. Nem, mintha általában érdekelne, de olyan emberektől is, akikről feltételeztem, hogy a paródia műfaját legalább hírből ismerik. És naná, hogy szeretek ironizálni az olyan "feministákon" és nőkön, akik azt képzelik, hogy jó dolog a férfiakból papucsot csinálni, aztán meg csodálkoznak, hogy a kapcsolatuk egy rakás szar. Ironizálok, mert mást nem tehetek. Így eresztem ki a gőzt. A beszólásokra meg nem vagyok kíváncsi, és a továbbiakban magyarázkodni sem fogok, szóval akinek nem tetszik, az tartsa meg magának a véleményét. Egyébként is elég szánalmas, hogy valakinek abból áll a hobbia, hogy másokat ócsárol anélkül, hogy minimálisan is ismerné őket. (Nem mintha a blogon való hőbörgés a legnemesebb elfoglaltságok közé tartozna... :D)

Szóval, már majdnem leálltam a blogolással, amikoris eszembe jutott egy aprócska részlet, ami eddig elkerülte a figyelmemet... méghozzá az, hogy a feminista punkok nem törődnek ilyen baromságokkal, mint például idióták véleménye, főleg nem olyan korban, amikor mindenki azzal szemeteli tele az internetet, amivel akarja.

A dolog, ami most felhúzott, hogy itt van az egész "mainstream"-nek titulált zeneipar, amiben a nőket dekorációnak meg szexszimbólumnak meg reklámfogásnak használják, és ezzel az egész szennylével el van árasztva a világ. Ez eddig közhely, igaz? És hát mit tehet az ember, zenát hallgatni jó, koncertre járni jó, vigasztalásképp szépen elnyeli az underground. Tök jó, kritikusan gondolkodó, de mégis befogadó közösség - gondoljuk először. Aztán rájövünk, hogy bizony nem így megy ez. A zenekarok nagy része pasikból áll, ami ugyan még nem lenne gond, de bőven akadnak olyanok, akik ugyanúgy dekorációnak használják a lányokat, és visszaélnek azzal, hogy a tinicsajok mennyire rajonganak értük. Igen, biztos a lányok hibája ez is, mert azt hiszik, hogy lehet belőle valami több is, meg mert nem tudják megkülönböztetni a rajongást a szerelemtől. Na ja, de azért még nem kellene módszeresen visszaélni ezzel és valakinek férfi létére úgy viselkedni, mint valami könnyen kapható ribancnak, mert nem szexi. Akkor sem, ha olyan gitárszólókat tud lenyomni, hogy halottakat lehetne ébreszteni vele.

Egy ilyen közösségbe kerülve két lehetőség van: vagy valaki barátnője vagy, és akkor mindig az XY csajaként fogsz élni a köztudatban, vagy automatikusan belekerülsz a közös tulajdon kategóriába. Ugye nem kell magyaráznom, hogy ez mivel jár? Mindenki bepróbálkozik, még az is, aki mindenki füle hallatára negatív megjegyzéseket tesz rólad, és ha nem bújsz az ágyába azon nyomban, akkor mindenfélét híresztel rólad. Valakik, akikkel összehaverkodtál, mert tetszett a zenéjük, meghívnak, hogy legyél dekoráció a klipjükben. Nagyon megtisztelő lehet, push-up melltartó, kivágott felső, sok smink; aztán a kommentek a jutubon, hogy ki mennyire"sunázna"... Hát köszi, de én nem kérek ebből. Wendy O. Williams, a valaha volt egyik legkeményebb énekesnő láncfűrésszel ment volna neki az ilyeneknek. Tobi, a Bikini Kill dobosa olyan hatással volt Kurt Cobainre, hogy szerencsétlen fickó a randik előtt gyakran hányt - ezt az Aneurysm című számban meg is örökítette ("love you so much, it makes me sick"). A Pussy Riot olyan világhírnévre tett szert, amire még a Voina sem (utóbbiban pasik is voltak, és nagyon beteg dolgokat műveltek). Magyarországon meg semmi, de semmi Riot Grrrl-ös szcéna nincs. És nem azt mondom, hogy az "underground" zenészek mind hímsoviniszták, meg hogy az összes ilyen bulihelyen dívik a szexizmus, mert ez nem így van. Én is ismerek zenészeket, és közülük sokan nagyon jó fejek, néhányan meg öntelt bunkók. Utóbbiak persze sosem fogják ezt a cikket olvasni, ha pedig mégis, úgysem ismernek majd magukra.

Tehát inkább csak azzal van bajom, amikor valaki elkezd ócsárolni másokat, mert azt hiszi, hogy joga van hozzá, mert ő annyira hatalmas művész. Vagy azokkal, akik azonnal elkezdenek nyomulni, mikor egy lány szóba elegyedik velük és épp kiderül, hogy nincs (ott) a pasija. Már egy korábbi cikkemben írtam a kalandjainkról a debreceni "hűdenagyonándörgránd" szórakozóhelyeken, nem akarom ismételni magam, de sajnos az a helyzet, hogy az ilyenekre tényleg minden bunkó besétál. Sőt, még a zártabb, kisebb közösségekbe is előbb-utóbb mindig bekerülnek olyanok, akiknek sosem lenne szabad emberek közé menni - ezt már tinikoromban megtanultam a közös bandázások során. És sose hittem volna, hogy egyszer majd azt mondom: ezt Amerikában jobban csinálják! Mi meg csak itt vagyunk, elmegyünk a partikra, meghallgatjuk a fiúkat, és ha kellemetlen alakok nyomulnak ránk, elbújunk előlük. Bárcsak több lány lenne, aki feláll a színpadra, zúz egy hatalmasat, és amikor bekiabál valami részeg nyomorult, hogy "vetkőzz!", nemes egyszerűséggel az arcába vágja a (nem converse) tornacipőjét...

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyibugyi.blog.hu/api/trackback/id/tr705176635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RealSelf 2013.03.27. 23:25:02

Nekem tetszik. Igazat is adok. De ugye Lincoln is megmondta, ha meg akarod valaki igazi jellemét ismerni, adj neki hatalmat. Ugyan ez megy a zenében, kapcsolatban akárhol. Tökéletesen kurva mindegy, hogy pasiról vagy nőröl van szó.
Kicseszett nyomorékok mindig lesznek mindenhol.
Punk's not Dead, Punk's not Red.

xyiler 2013.03.31. 11:04:19

Sajnálom, hogy egyes kommentezők kedvedet szegték az írástól.

Aki tud olvasni a sorok között, tisztában van a férfiak és a nők viselkedéseivel és reakcióikkal annak szerintem egyértelműnek kell lennie az ironizálás, a túlzások, és a példa értékű kiemelések. Azaz számomra azok.

Én kb. 2 hónapja tévedtem az oldaladra és sokszor ledöbbenéssel és/vagy nevetéssel fogadtam az írásodat. Mint ismert a közmondás, akinek nem inge, nem veszi magára. Ezért ezeket a dolgokat nem is vettem magamra.

Ha jól olvasok a sorok között, akkor most 22 éves vagy. 22 évesen pedig nagyon érett és jó rálátásaid vannak az életre. Pasi létemre, csak bíztatni tudlak, hogy folytasd tovább az írást.

Az erős kritikák mind, mind azt jelzik, hogy érzékeny témára léptél és beletrafáltál a dolgokba. Miért is? Mert az igazság fáj. Ha nagyszámú kritikát kapsz, az azt jelenti, hogy a lázadás ellenére figyelnek rád. Ez a figyelem pedig felelősséggel jár.

A te döntésed, hogy ezzel a felelősség mit kezdesz. Véleményeddel segíted-e azokat kik olvasnak téged? Akik magukra ismernek és felteszik a kérdést: jó, de akkor mit kellene tenni? Hogy kellene tenni?

Elgondolkoztál már azon, hogy a sokat szidott, pasik miért olyanok amilyenek? Azoknak miért is van sikerélményük? A jó fiúk miért is maradnak hoppon? Mi a nyomulás, és mi az udvarlás? Mi a különbség a szerető és a szex partner között? Mi a különbség a szerelem és a vonzalom között?

A talált kommentek között női kommenteket látok csak. Így az oldaladat nők is olvassák. Akkor feléjük is tartozol felelősséggel. Hogyan kell nemet mondani? Hogyan utasítsanak vissza valakit? Hogyan adjanak egyértelmű jelzéseket? Mit jelent a nőknél a 3 kategória? Mi a vonzó az anyuci pici fiában? A Macsóban? És a bunkóban? Sztereotípia vagy tények?

Én csak egyet kérek!! Bár mit is írsz, a humorodat és az iróniádat tartsd meg!! Ez kell.

nagyibugyi · http://nagyibugyi.blog.hu 2013.05.26. 18:45:23

@RealSelf: @xyiler: Na, most nagyon kellettek ezek a kommentek :) Jól esik olvasni, főleg ennyi kihagyás után, amikor ismét felbosszantottam magamat - mert ugye ilyenkor szoktam blogolni :D
Vicces, hogy sosem tudom, ki kommentel hozzám, mármint hogy vajon ismerlek-e titeket a real life-ban is, vagy nem :D
köszi a biztatást, igyekszem újult erővel nekifogni, mert akkor csak nem teljesen hülyeség, amit csinálok. konkrétan megkaptam már azt hogy bizonyára szánalmas ribanc vagyok, és semmiről nem tudok beszélni, csak a szexről és hogy milyen szemetek a férfiak... :D Nos, hát akkor menjünk neki a következő idénynek! És köszönöm, hogy olvastatok/olvastok :)

xyiler 2013.05.27. 23:02:19

Biztos lehetsz benne.. nem ismerjük egymást :)

nagyibugyi · http://nagyibugyi.blog.hu 2013.05.29. 23:22:31

@xyiler: ez tök menő :) mindig azt hittem, hogy csak a barátaim olvassák a blogot, meg akinek még az arcába villantom fészbukon :D

xyiler 2013.06.01. 15:24:11

Egy véletlen miatt tévedtem ide... és beleolvasta az írásodba. Olykor megdöbbentem, olykor nevettem.

Nem vagyok fent facebookon, ez a veszély nem fenyeget :)

nagyibugyi · http://nagyibugyi.blog.hu 2013.06.10. 01:09:54

@xyiler: és neked nincs kedved blogolni véletlenül? olyan kíváncsi lennék, hogy mi a véleményed azokról a dolgokról, amiket felsoroltál.
amúgy én baromi pocsék és felelőtlen blogger vagyok, mert mindig dühből írok, csak, hogy kihőbörögjem magam, mint a magányos nyugdíjasok a kettes trolin. szégyellem is magam érte, dehát ha meg ez nem lenne, akkor hová lenne a pánkos attitűd? :D

xyiler 2013.06.10. 17:45:07

Nem vagyok Blogger. Se író, se olvasó. Véletlenek 100-a játszott közre, hogy a tiédet végig olvastam.
Így a kérdésedre válaszolva nem! Nem szeretnék Bloggolni. Azonban ha neked tudok segíteni, akkor egy egy cikk megjelenése előtt szívesen átbeszélem veled a dolgot.

Az általad felvetett témák engem is érdekelnek, de pasi létemre értelem szerűen engem a nők érdekelnek és a nők "műkdése".
HA a kérdéseimet áttanulmányozód, akkor finoman utaltam rá, hogy a hiba nem csak bennünk pasikban van, hanem odaát nálatok is : )

Nem vagy pocék blogger. Keresztes hadjárotot vívsz egy olyan célért, amit csak egy aspaktusból vizsgálsz. Így kapod a kritikát.

Semmiféleképp se ad fel az írást!!!

Azonban a további beszélgetést személyesebre fgnám, és kizárnám a nyílvánosságot belőle. Mit szólnál, ha privin folytatnánk? e-mailcímem:
xyiler@indamail.hu
süti beállítások módosítása